söndag 29 september 2013

Värktabletter vs sjukfrånvaro

Jag är sjuk. Ordentligt sjuk. Tror kanske inte att jag hade blivit så här sjuk om jag hade varit hemma från arbetet tidigare i veckan men, ni vet hur det är i bland, jag hade helt enkelt inte tid. Nu blir jag hemma i morgon i alla fall för nu finns det inget alternativ längre om jag ska bli frisk. 

Jag är sån där människa som oftast jobbar vid förkylning fastän jag kanske inte borde, missbrukar värktabletter/halstabletter/nässpray för att ta sig igenom dagen. Ibland tror jag att konsekvensen blir att sjukförloppet blir längre än om jag inte tagit värktablett utan i stället stannat hemma & vilat. Varför för jag dåligt samvete över att vara hemma sjuk eller hemma med sjukt barn? Det är ju ganska normalt att vara det då & då. Funderar hur ni gör? Hur ni resonerar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar